Terug naar Projecten

Vervanging drinkwaterleiding, Klundert

Lees hier alles over het project... 

Pipe Cracking Klundert

Technische gegevens:

 

Boormethode:                 Pipe Cracking

Materiaalsoort:                Gietijzer naar PE    

Boorlengte:                       580 meter

Boordiameters:                van 175 mm naar 315 mm

 

Uitdaging klant

In de gemeente Klundert moest de drinkwaterleiding vervangen worden. Dit project kende een aantal uitdagingen:

  • - Het werd uitgevoerd op een dijklichaam met een groot aantal bomen waardoor open
  • -ontgraving onmogelijk was.
  • - De nieuwe drinkwaterleiding is een PE Ø 315, terwijl de oude leiding die een diameter had van Ø 175 (gietijzer)
  • - Ook moest er rekening gehouden worden met minimale overlast aan de omgeving en het doorgaand verkeer.

Wat was onze oplossing

Pipe cracking, ook wel pipe bursting of splitting genoemd, is een techniek waarbij een oude leiding met kracht wordt gebroken of opengesneden, waarna direct een nieuwe (eventueel grotere) leiding wordt getrokken. Hierdoor is er een minimale overlast aan de omgeving. In nauw overleg met onze opdrachtgever hebben we een Design & Construct Plan opgesteld die vervolgens is uitgevoerd.

 

Wat waren de voordelen hiervan

De voordelen van pipecracking zijn;

- Mogelijkheid tot diameter vergroting van tracé

- Beperkte overlast door slechts enkele werkgaten

- Zeer snelle uitvoering

- Lage kosten vergeleken met traditioneel ontgraven

 

Wil je ook een leiding vervangen waarbij het tracé niet open gegraven kan worden of wil je profiteren van de andere voordelen van Pipe Cracking? Neem dan contact met ons op via 0412-405 404.

 

Bekijk ook:

Open Front boring station Arnhem Centraal

Open Front boring station Arnhem Centraal

Vorige week hebben wij tijdens dagdiensten op station Arnhem Centraal 2 spoorkruisingen van ieder 42 meter (EGP Tube ø100) gerealiseerd, bij beide boringen hebben wij 7 sporen gekruist. Het voordeel van het boren met EGP Tube is dat de boring tijdens dagdiensten gerealiseerd kan worden en dat op een later moment tijdens één buitendienststelling de stuurbare boorkop opgegraven kan worden en de kabels doorgevoerd kunnen worden. Op deze manier ondervinden het treinverkeer, en dus ook de passagiers, zo min mogelijk hinder.
 
Gesloten en Open Front boring Groningen

Gesloten en Open Front boring Groningen

Deze week hebben wij een Gesloten Front boring van 96 meter (GVK ø1099) afgerond in Groningen. In de reconstructie van het Julianaplein moet het Moer riool verlegd worden. In dit zelfde project hebben wij eerder al een Open Front boring van 48 meter (staal ø711) uitgevoerd ter hoogte van de verkeerskruising Concourslaan / Laan 1940-1945. Deze boring hebben wij uitgevoerd om een leiding te verleggen, op deze manier wordt er ruimte gemaakt voor een nieuw te realiseren kunstwerk.