Terug naar Projecten

Open Front boring station Arnhem Centraal

Vorige week hebben wij tijdens dagdiensten op station Arnhem Centraal 2 spoorkruisingen van ieder 42 meter (EGP Tube ø100) gerealiseerd, bij beide boringen hebben wij 7 sporen gekruist. Het voordeel van het boren met EGP Tube is dat de boring tijdens dagdiensten gerealiseerd kan worden en dat op een later moment tijdens één buitendienststelling de stuurbare boorkop opgegraven kan worden en de kabels doorgevoerd kunnen worden. Op deze manier ondervinden het treinverkeer, en dus ook de passagiers, zo min mogelijk hinder.

Open Front boring station Arnhem Centraal

Bekijk ook:

Behoud certificaat CO₂ prestatieladder

Behoud certificaat CO₂ prestatieladder

Ook wat betreft duurzaamheid dragen wij graag ons steentje bij. We zijn trots dat we na een succesvolle audit ons CO₂ prestatieladder certificaat mogen behouden, waarmee Kouwenberg Infra aantoonbaar bewust omgaat met de uitstoot van CO₂. Daarnaast is een verantwoorde omgang met het milieu een belangrijk onderdeel van onze bedrijfsvoering. Onder andere door de elektrificatie van ons wagenpark en het voortdurend verduurzamen van het machinepark weten we de uitstoot verder te beperken. Benieuwd hoe we CO₂-bewust uw project kunnen realiseren? Neem vrijblijvend contact met ons op! #kouwenberginfra #sleuflozetechnieken #duurzaamheid #CO2prestatieladder
 
Lyngby - Denemarken

Lyngby - Denemarken

Na het mooie project dat we eind 2020 afgerond hebben kleurt het in Denemarken opnieuw oranje. Vanaf januari zijn we gestart in Lyngby, zo’n 10 kilometer ten noorden van Kopenhagen. De situatie is daar tweeledig; enerzijds zijn er problemen met de afwatering van het regenwater en daarnaast ligt er een oude riolering die aan vervanging toe is.We hebben een boorplan opgesteld dat voldoet aan de eisen van onze opdrachtgever en waarin rekening is gehouden met de specifieke grondslag. In de verschillende grondlagen zitten grote stenen die in de ijstijd vanuit de zee het land zijn opgedrukt. Om deze de baas te zijn boren we met behulp van een mixed shield.De totale lengte van de Gesloten Front boringen die Kouwenberg gaat uitvoeren is 1,5 kilometer in verschillende diameters (GVK ø860, ø1099 en ø1280). Op dit moment zijn de eerste 2 GFT boringen met een totale lengte van 270 meter gereed en is de enkele Open Front boring van 25 meter (staal ø323) ook ontvangen.