Lees hier alles over het project... 

 

Boormethode: Gesloten Front Boring
Materiaalsoort: Staal
Boorlengte: 115 meter
Boordiameters: 762 mm
Uitvoeringsduur: 2017
Opdrachtgever: Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier
   

Uitdaging klant

De persleiding van Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier, in Oostzaan, bestaat gedeeltelijk uit asbestcement (AC) leidingwerk en uit PVC leidingwerk. AC materiaal is gevoelig voor brosse breuken en zettingen. De boven belasting op het overige leidinggedeelte is beduidend toegenomen. De persleiding is daardoor kwetsbaar voor een breuk. Dit wordt onderstreept door een lekkage van de leiding ter plekke van de Kerkstraat in januari 2014. Een breuk van de persleiding in of nabij het talud kan tot verzakkingen van de autosnelweg A8 leiden. Om de risico’s weg te nemen zal de persleiding Oostzaan in het gebied rond de Kerkstraat en nabij de A8 door HHNK verlegd worden.

Wat was onze oplossing

Kouwenberg Infra heeft hiervoor één Gesloten Front Boring uitgevoerd. Een uitdaging aan deze boring was dat het door het talud onder een snelweg geboord moest worden. Ook zat er een uitdaging in de lengte van de boring, deze was in totaal 115 meter. Hierbij werd er geboord met staal DN 762 met buizen van 6 meter lang. De boring werd succesvol uitgevoerd.

Bekijk ook:

Open Front boring station Arnhem Centraal

Open Front boring station Arnhem Centraal

Vorige week hebben wij tijdens dagdiensten op station Arnhem Centraal 2 spoorkruisingen van ieder 42 meter (EGP Tube ø100) gerealiseerd, bij beide boringen hebben wij 7 sporen gekruist. Het voordeel van het boren met EGP Tube is dat de boring tijdens dagdiensten gerealiseerd kan worden en dat op een later moment tijdens één buitendienststelling de stuurbare boorkop opgegraven kan worden en de kabels doorgevoerd kunnen worden. Op deze manier ondervinden het treinverkeer, en dus ook de passagiers, zo min mogelijk hinder.
 
Gesloten en Open Front boring Groningen

Gesloten en Open Front boring Groningen

Deze week hebben wij een Gesloten Front boring van 96 meter (GVK ø1099) afgerond in Groningen. In de reconstructie van het Julianaplein moet het Moer riool verlegd worden. In dit zelfde project hebben wij eerder al een Open Front boring van 48 meter (staal ø711) uitgevoerd ter hoogte van de verkeerskruising Concourslaan / Laan 1940-1945. Deze boring hebben wij uitgevoerd om een leiding te verleggen, op deze manier wordt er ruimte gemaakt voor een nieuw te realiseren kunstwerk.