Terug naar Projecten

Lyngby - Denemarken

Na het mooie project dat we eind 2020 afgerond hebben kleurt het in Denemarken opnieuw oranje. Vanaf januari zijn we gestart in Lyngby, zo’n 10 kilometer ten noorden van Kopenhagen. De situatie is daar tweeledig; enerzijds zijn er problemen met de afwatering van het regenwater en daarnaast ligt er een oude riolering die aan vervanging toe is.

We hebben een boorplan opgesteld dat voldoet aan de eisen van onze opdrachtgever en waarin rekening is gehouden met de specifieke grondslag. In de verschillende grondlagen zitten grote stenen die in de ijstijd vanuit de zee het land zijn opgedrukt. Om deze de baas te zijn boren we met behulp van een mixed shield.

De totale lengte van de Gesloten Front boringen die Kouwenberg gaat uitvoeren is 1,5 kilometer in verschillende diameters (GVK ø860, ø1099 en ø1280). Op dit moment zijn de eerste 2 GFT boringen met een totale lengte van 270 meter gereed en is de enkele Open Front boring van 25 meter (staal ø323) ook ontvangen.

Lyngby - Denemarken

Bekijk ook:

Behoud certificaat CO₂ prestatieladder

Behoud certificaat CO₂ prestatieladder

Ook wat betreft duurzaamheid dragen wij graag ons steentje bij. We zijn trots dat we na een succesvolle audit ons CO₂ prestatieladder certificaat mogen behouden, waarmee Kouwenberg Infra aantoonbaar bewust omgaat met de uitstoot van CO₂. Daarnaast is een verantwoorde omgang met het milieu een belangrijk onderdeel van onze bedrijfsvoering. Onder andere door de elektrificatie van ons wagenpark en het voortdurend verduurzamen van het machinepark weten we de uitstoot verder te beperken. Benieuwd hoe we CO₂-bewust uw project kunnen realiseren? Neem vrijblijvend contact met ons op! #kouwenberginfra #sleuflozetechnieken #duurzaamheid #CO2prestatieladder
 
4 Open Front boringen Bocholtz

4 Open Front boringen Bocholtz

Het aantal elektrische auto’s neemt steeds meer toe en daarmee de behoefte aan laadpalen, onder meer bij benzinestations. Ten behoeve hiervan hebben wij afgelopen week 4 Open Front boringen (staal ø219) uitgevoerd bij het Shell station aan de A76 bij Bocholtz Limburg. Het zijn boringen met lengtes van 22 en 17 meter. Zodra wij onze werkzaamheden afgerond hebben zullen er kabels doorheen getrokken worden ten behoeve van stroomtoevoer zodat deze laadpalen op korte termijn in gebruik genomen kunnen worden.