Terug naar Projecten

99 spoorkruisingen Weert tot Roermond

Lees hier alles over het project...

 

Boormethode: Open Front Boring
Materiaalsoort: Polymeerbeton & EGP
Boorlengte: 6 tot 28 m
Boordiameters: 150 & 200 mm
Uitvoeringsduur: 29 weken 2017
Opdrachtgever: Strukton Systems
    

Uitdaging klant

Tijdens dit project moesten maar liefst 99 spoorboringen gerealiseerd worden op 63 verschillende locaties. Deze locaties lagen in het tracé van Budel, Weert tot aan Roermond.

Wat was onze oplossing

De boringen werden uitgevoerd met de open front techniek, hierbij werd er veelal geboord met gresbuizen met een diameter van 150 mm. De lengte van de boringen varieerde van 6 tot 28 meter, in totaal werd er 1398 meter geboord.Bij enkele boringen werd de innovatie EGP-Tube toegepast. Met een gestuurde EGP-tube boring kan er geboord worden zonder ontvangstkuip. Dit doordat de boorkop maar 15 cm bedraagt en deze eenvoudig kan worden opgegraven. Verder werd er gewerkt met meerdere boorploegen die rarallel ten werk gingen om de planning te halen die was samengesteld in nauwe samenwerking met de opdrachtgever.

Wat waren de voordelen hiervan

Dit zorgde voor een snele manier van werken waardoor de planning behaald werd en kosten werden bespaard. 

Bekijk ook:

Open Front boring station Arnhem Centraal

Open Front boring station Arnhem Centraal

Vorige week hebben wij tijdens dagdiensten op station Arnhem Centraal 2 spoorkruisingen van ieder 42 meter (EGP Tube ø100) gerealiseerd, bij beide boringen hebben wij 7 sporen gekruist. Het voordeel van het boren met EGP Tube is dat de boring tijdens dagdiensten gerealiseerd kan worden en dat op een later moment tijdens één buitendienststelling de stuurbare boorkop opgegraven kan worden en de kabels doorgevoerd kunnen worden. Op deze manier ondervinden het treinverkeer, en dus ook de passagiers, zo min mogelijk hinder.
 
Gesloten en Open Front boring Groningen

Gesloten en Open Front boring Groningen

Deze week hebben wij een Gesloten Front boring van 96 meter (GVK ø1099) afgerond in Groningen. In de reconstructie van het Julianaplein moet het Moer riool verlegd worden. In dit zelfde project hebben wij eerder al een Open Front boring van 48 meter (staal ø711) uitgevoerd ter hoogte van de verkeerskruising Concourslaan / Laan 1940-1945. Deze boring hebben wij uitgevoerd om een leiding te verleggen, op deze manier wordt er ruimte gemaakt voor een nieuw te realiseren kunstwerk.