Projecten

*Update * E- Power Pipe te Oirschot

*Update * E- Power Pipe te Oirschot

Aangezien de vraag naar elektriciteit blijft stijgen zal er geïnvesteerd moeten worden in het versterken en uitbreiden van de netwerken van TenneT, want we willen allemaal dat het licht blijft branden.
 
E-Power Pipe in Oirschot

E-Power Pipe in Oirschot

In de weken voor Kerst heeft de combinatie DENYS - Kouwenberg als onderaannemer met succes voor de eerste maal in Nederland de nieuwe innovatieve boormethode E-Power Pipe toegepast.
 
5 OFT boringen in Den Haag

5 OFT boringen in Den Haag

Op dit moment zijn we een project in Den Haag aan het afronden, de Noordwestelijke hoofdroute wordt daar aangepakt om de verkeersveiligheid te vergroten en onze boringen zijn hier onderdeel van.
 
5 OFT boringen uit 4 kuipen in Venlo

5 OFT boringen uit 4 kuipen in Venlo

Op dit moment worden er 8 windturbines aangelegd langs het spoor tussen Venlo en Horst-Sevenum. Het waait vaak en hard in Nederland waardoor wind uitstekend is te gebruiken voor het opwekken van duurzame energie.
 
Realisatie van 2 GFT boringen splitlevel uit één boorkuip  - Lyngby Kopenhagen

Realisatie van 2 GFT boringen splitlevel uit één boorkuip - Lyngby Kopenhagen

Ter verbetering en uitbreiding van het rioolstelsel op de Buddingevej-weg in Lyngby Kopenhagen voeren wij diverse Gesloten Front boringen uit.
 
Open Front boring in NGE gebied - Hooge Zwaluwe

Open Front boring in NGE gebied - Hooge Zwaluwe

Wat als je een boring moet uitvoeren in grond gekenmerkt als NGE (Niet Gesprongen Explosieven) gebied?!
 
Vervangen van 6 duikers Lelystad

Vervangen van 6 duikers Lelystad

Voor de zomervakantie hebben wij 3 duikers vervangen in het project Groot Onderhoud A6 Lelystad Noord – Ketelbrug. Vorige week hebben we de laatste duikers vervangen en daarmee dit bijzondere project goed weten af te ronden.
 
OFT boring Wergea

OFT boring Wergea

Afgelopen week heeft ons team wederom een succesvolle OFT boring gerealiseerd. 
 
2 GFT boringen binnenstad Rotterdam

2 GFT boringen binnenstad Rotterdam

Op dit moment zijn wij bezig met 2 Gesloten Front boringen in hartje Rotterdam, beide met een lengte van 57 meter ø800/1036 (beton).
 
2 OFT boringen uit één put te Leeuwarden

2 OFT boringen uit één put te Leeuwarden

Vorige week hebben we 2 piloot gestuurde avegaar (OFT) boringen in Leeuwarden uit 1 kuip afgerond. Beide boringen hadden een lengte van ieder 20 meter en er werd geboord met buislengtes van 5 meter (staal ø609). Aangezien er 2 warmtenetten op elkaar aangesloten moeten worden, zijn deze mantelbuizen aangelegd.
 
OFT boring met waterslot Oudesluis

OFT boring met waterslot Oudesluis

Enkele weken geleden hebben we jullie verteld over een duiker die vervangen moest worden in Oudesluis, we waren destijds gestart met het plaatsen van de bekisting ondertussen hebben we de OFT boring van 26 meter met waterslot ontvangen.
 
Gesloten Front boring Eindhoven Centraal Station

Gesloten Front boring Eindhoven Centraal Station

Geen één project is hetzelfde zo bleek maar weer toen we van start gingen op Eindhoven Centraal Station.
 
Open Front boring met waterslot Oudesluis

Open Front boring met waterslot Oudesluis

Vorige week zijn wij gestart met werkzaamheden voor ProRail in Oudesluis. Er moet op dit project een bestaande duiker vervangen worden, deze is lek waardoor er zand en slib naar binnen loopt. Het gevolg daarvan is dat de duiker verstopt is geraakt en zijn functie niet meer kan vervullen.
 
Lyngby - Denemarken

Lyngby - Denemarken

Na het mooie project dat we eind 2020 afgerond hebben kleurt het in Denemarken opnieuw oranje. Vanaf januari zijn we gestart in Lyngby, zo’n 10 kilometer ten noorden van Kopenhagen. De situatie is daar tweeledig; enerzijds zijn er problemen met de afwatering van het regenwater en daarnaast ligt er een oude riolering die aan vervanging toe is.We hebben een boorplan opgesteld dat voldoet aan de eisen van onze opdrachtgever en waarin rekening is gehouden met de specifieke grondslag. In de verschillende grondlagen zitten grote stenen die in de ijstijd vanuit de zee het land zijn opgedrukt. Om deze de baas te zijn boren we met behulp van een mixed shield.De totale lengte van de Gesloten Front boringen die Kouwenberg gaat uitvoeren is 1,5 kilometer in verschillende diameters (GVK ø860, ø1099 en ø1280). Op dit moment zijn de eerste 2 GFT boringen met een totale lengte van 270 meter gereed en is de enkele Open Front boring van 25 meter (staal ø323) ook ontvangen.
 
4 Open Front boringen Bocholtz

4 Open Front boringen Bocholtz

Het aantal elektrische auto’s neemt steeds meer toe en daarmee de behoefte aan laadpalen, onder meer bij benzinestations. Ten behoeve hiervan hebben wij afgelopen week 4 Open Front boringen (staal ø219) uitgevoerd bij het Shell station aan de A76 bij Bocholtz Limburg. Het zijn boringen met lengtes van 22 en 17 meter. Zodra wij onze werkzaamheden afgerond hebben zullen er kabels doorheen getrokken worden ten behoeve van stroomtoevoer zodat deze laadpalen op korte termijn in gebruik genomen kunnen worden.
 
Gesloten Front boring Eindhoven

Gesloten Front boring Eindhoven

In Eindhoven zijn wij een ProRail project aan het afronden waar we afgelopen week een Gesloten Front boring met een lengte van 105 meter ontvangen hebben. De buis (beton ø700/874mm) heeft maar liefst 20 sporen gekruist! Kouwenberg Infra heeft 21 stuks HDPE buizen (ø110 mm) ingetrokken waar ProRail kabels doorheen kan laten lopen. Ook hebben wij inspectieputten geplaatst aan het begin en het einde van de boring, waar de kabels omhoog komen. Op dit moment zijn we ons materieel aan het opruimen, om het terug naar de werf te brengen waar het nagekeken en schoongemaakt wordt, klaar voor het volgende project!
 
Proefsleuven Rotterdam

Proefsleuven Rotterdam

Deze week hebben we proefsleuven gegraven op 2.45 meter diepte met een gesloten sleufkist voor een Open Front boring die in week 6 uitgevoerd zal worden in Rotterdam. Doormiddel van deze proefsleuven kunnen we kabels en leidingen inzichtelijk maken, de grondslag en de grondsoort bepalen en ook de grondwaterstand meten. 
 
Open Front boring station Arnhem Centraal

Open Front boring station Arnhem Centraal

Vorige week hebben wij tijdens dagdiensten op station Arnhem Centraal 2 spoorkruisingen van ieder 42 meter (EGP Tube ø100) gerealiseerd, bij beide boringen hebben wij 7 sporen gekruist. Het voordeel van het boren met EGP Tube is dat de boring tijdens dagdiensten gerealiseerd kan worden en dat op een later moment tijdens één buitendienststelling de stuurbare boorkop opgegraven kan worden en de kabels doorgevoerd kunnen worden. Op deze manier ondervinden het treinverkeer, en dus ook de passagiers, zo min mogelijk hinder.
 
Gesloten en Open Front boring Groningen

Gesloten en Open Front boring Groningen

Deze week hebben wij een Gesloten Front boring van 96 meter (GVK ø1099) afgerond in Groningen. In de reconstructie van het Julianaplein moet het Moer riool verlegd worden. In dit zelfde project hebben wij eerder al een Open Front boring van 48 meter (staal ø711) uitgevoerd ter hoogte van de verkeerskruising Concourslaan / Laan 1940-1945. Deze boring hebben wij uitgevoerd om een leiding te verleggen, op deze manier wordt er ruimte gemaakt voor een nieuw te realiseren kunstwerk.
 
OFT boringen Ede

OFT boringen Ede

 Vandaag hebben we de tweede OFT boring (beide 60 meter, GVK Ø550) ontvangen op ons project in Ede, dit betreft een spoorkruising tussen Ede-Wageningen en Veenendaal De Klomp. De primaire warmteleiding voorziet in de toekomst de huishoudens op het SOMA terrein van warmte.