Ook wat betreft duurzaamheid dragen wij graag ons steentje bij. We zijn trots dat we na een succesvolle audit ons CO₂ prestatieladder certificaat mogen behouden, waarmee Kouwenberg Infra aantoonbaar…
Na het mooie project dat we eind 2020 afgerond hebben kleurt het in Denemarken opnieuw oranje. Vanaf januari zijn we gestart in Lyngby, zo’n 10 kilometer ten noorden van Kopenhagen. De situatie …
Het aantal elektrische auto’s neemt steeds meer toe en daarmee de behoefte aan laadpalen, onder meer bij benzinestations. Ten behoeve hiervan hebben wij afgelopen week 4 Open Front boringen (sta…
In Eindhoven zijn wij een ProRail project aan het afronden waar we afgelopen week een Gesloten Front boring met een lengte van 105 meter ontvangen hebben. De buis (beton ø700/874mm) heeft maar …
Deze week hebben we proefsleuven gegraven op 2.45 meter diepte met een gesloten sleufkist voor een Open Front boring die in week 6 uitgevoerd zal worden in Rotterdam. Doormiddel van deze proefsleuven …
Afgelopen jaar hebben wij 3 diesel personenauto’s vervangen voor volledig elektrische auto’s. Op deze manier dragen we bij aan het reduceren van onze CO2 uitstoot. Door in gebruik name van…
Terugkijkend op het afgelopen jaar wil Kouwenberg Infra haar relaties hartelijk danken voor het in ons gestelde vertrouwen en de prettige samenwerking. We hebben prachtige projecten kunnen realiseren …
Vorige week hebben wij tijdens dagdiensten op station Arnhem Centraal 2 spoorkruisingen van ieder 42 meter (EGP Tube ø100) gerealiseerd, bij beide boringen hebben wij 7 sporen gekruist. Het voo…
Vandaag gaat voor het eerst in het bestaan van Kouwenberg Infra een medewerker met pensioen. Na 52 jaar arbeid te hebben verricht, waarvan 38 jaar in de boorwereld en daarvan ruim 1 jaar bij Kouwenber…
Deze week hebben wij een Gesloten Front boring van 96 meter (GVK ø1099) afgerond in Groningen. In de reconstructie van het Julianaplein moet het Moer riool verlegd worden. In dit zelfde project…
Vandaag hebben we de tweede OFT boring (beide 60 meter, GVK Ø550) ontvangen op ons project in Ede, dit betreft een spoorkruising tussen Ede-Wageningen en Veenendaal De Klomp. De primaire …
In editie 5 van Grond-, Weg- en Waterbouw Magazine is een artikel op pagina 74/75 terug te vinden over Kouwenberg Infra. Hierin vertellen wij waarom sleufloze technieken en innovaties op dit gebied st…
Afgelopen week hebben wij een OFT boring van 56 meter (polymeerbeton Ø400/Ø550) gerealiseerd op station Weesp, dit ten behoeve van aan te leggen droge blusleidingen. Inclusief aanvalskas…
Op dit moment zijn wij met een reeks OFT boringen bezig, om de mantelbuizen aan te leggen voor de transportleidingen van industriewater en drinkwater om de watervoorzieningen in Noordoost Groningen te…
Deze niet alledaagse GFT boring van 27 meter (staal Ø559) door de IJsseldijk in Krimpen aan den IJssel is gereed! Aangezien er weinig ruimte was voor ons boormaterieel is er naar een oplossing …
Begin maart zijn er werkzaamheden gestart rondom het herstel van de Oude Geulmeander tussen de kernen Gulpen en Wittem, aan de voet van de Gulperberg. Kouwenberg Infra heeft, als onderdeel hiervan, do…
Voor meer veiligheid voor onze eigen mensen maar ook voor bezoekers hebben wij looppaden aan laten leggen over de gehele werf. De looppaden zijn in het Kouwenberg oranje gespoten en mede daardoor vall…
Vanmorgen hebben we in Kopenhagen een volgende boring ontvangen, dit was de 3e boring uit een zelfde put met een lengte van 67 meter (GVK Ø1099). Dit was de 5e boring in een reeks van…
Veilig wonen achter dijken is niet vanzelfsprekend, waterbeheer blijft ook vandaag de dag van groot belang. We hebben een OFT boring van 30 meter (GVK Ø860/806) afgerond in Eemnes. Doormiddel v…
Kouwenberg Infra heeft trede 3 behaald op de Veiligheidsladder en daar zijn we trots op! Het behalen van de derde trede op de veiligheidsladder betekent dat wij bewust omgaan met veiligheid rondom onz…