PROJECTS

Vervangen van 6 duikers Lelystad

Vervangen van 6 duikers Lelystad

Voor de zomervakantie hebben wij 3 duikers vervangen in het project Groot Onderhoud A6 Lelystad Noord – Ketelbrug. Vorige week hebben we de laatste duikers vervangen en daarmee dit bijzondere project goed weten af te ronden.
 
OFT boring Wergea

OFT boring Wergea

Afgelopen week heeft ons team wederom een succesvolle OFT boring gerealiseerd. 
 
2 GFT boringen binnenstad Rotterdam

2 GFT boringen binnenstad Rotterdam

Op dit moment zijn wij bezig met 2 Gesloten Front boringen in hartje Rotterdam, beide met een lengte van 57 meter ø800/1036 (beton).
 
2 OFT boringen uit één put te Leeuwarden

2 OFT boringen uit één put te Leeuwarden

Vorige week hebben we 2 piloot gestuurde avegaar (OFT) boringen in Leeuwarden uit 1 kuip afgerond. Beide boringen hadden een lengte van ieder 20 meter en er werd geboord met buislengtes van 5 meter (staal ø609). Aangezien er 2 warmtenetten op elkaar aangesloten moeten worden, zijn deze mantelbuizen aangelegd.
 
OFT boring met waterslot Oudesluis

OFT boring met waterslot Oudesluis

Enkele weken geleden hebben we jullie verteld over een duiker die vervangen moest worden in Oudesluis, we waren destijds gestart met het plaatsen van de bekisting ondertussen hebben we de OFT boring van 26 meter met waterslot ontvangen.
 
Gesloten Front boring Eindhoven Centraal Station

Gesloten Front boring Eindhoven Centraal Station

Geen één project is hetzelfde zo bleek maar weer toen we van start gingen op Eindhoven Centraal Station.
 
Open Front boring met waterslot Oudesluis

Open Front boring met waterslot Oudesluis

Vorige week zijn wij gestart met werkzaamheden voor ProRail in Oudesluis. Er moet op dit project een bestaande duiker vervangen worden, deze is lek waardoor er zand en slib naar binnen loopt. Het gevolg daarvan is dat de duiker verstopt is geraakt en zijn functie niet meer kan vervullen.
 
Lyngby - Denemarken

Lyngby - Denemarken

Na het mooie project dat we eind 2020 afgerond hebben kleurt het in Denemarken opnieuw oranje. Vanaf januari zijn we gestart in Lyngby, zo’n 10 kilometer ten noorden van Kopenhagen. De situatie is daar tweeledig; enerzijds zijn er problemen met de afwatering van het regenwater en daarnaast ligt er een oude riolering die aan vervanging toe is.We hebben een boorplan opgesteld dat voldoet aan de eisen van onze opdrachtgever en waarin rekening is gehouden met de specifieke grondslag. In de verschillende grondlagen zitten grote stenen die in de ijstijd vanuit de zee het land zijn opgedrukt. Om deze de baas te zijn boren we met behulp van een mixed shield.De totale lengte van de Gesloten Front boringen die Kouwenberg gaat uitvoeren is 1,5 kilometer in verschillende diameters (GVK ø860, ø1099 en ø1280). Op dit moment zijn de eerste 2 GFT boringen met een totale lengte van 270 meter gereed en is de enkele Open Front boring van 25 meter (staal ø323) ook ontvangen.
 
4 Open Front boringen Bocholtz

4 Open Front boringen Bocholtz

Het aantal elektrische auto’s neemt steeds meer toe en daarmee de behoefte aan laadpalen, onder meer bij benzinestations. Ten behoeve hiervan hebben wij afgelopen week 4 Open Front boringen (staal ø219) uitgevoerd bij het Shell station aan de A76 bij Bocholtz Limburg. Het zijn boringen met lengtes van 22 en 17 meter. Zodra wij onze werkzaamheden afgerond hebben zullen er kabels doorheen getrokken worden ten behoeve van stroomtoevoer zodat deze laadpalen op korte termijn in gebruik genomen kunnen worden.
 
Gesloten Front boring Eindhoven

Gesloten Front boring Eindhoven

In Eindhoven zijn wij een ProRail project aan het afronden waar we afgelopen week een Gesloten Front boring met een lengte van 105 meter ontvangen hebben. De buis (beton ø700/874mm) heeft maar liefst 20 sporen gekruist! Kouwenberg Infra heeft 21 stuks HDPE buizen (ø110 mm) ingetrokken waar ProRail kabels doorheen kan laten lopen. Ook hebben wij inspectieputten geplaatst aan het begin en het einde van de boring, waar de kabels omhoog komen. Op dit moment zijn we ons materieel aan het opruimen, om het terug naar de werf te brengen waar het nagekeken en schoongemaakt wordt, klaar voor het volgende project!
 
Proefsleuven Rotterdam

Proefsleuven Rotterdam

Deze week hebben we proefsleuven gegraven op 2.45 meter diepte met een gesloten sleufkist voor een Open Front boring die in week 6 uitgevoerd zal worden in Rotterdam. Doormiddel van deze proefsleuven kunnen we kabels en leidingen inzichtelijk maken, de grondslag en de grondsoort bepalen en ook de grondwaterstand meten. 
 
Pilot guided auger drilling Railway Arnhem Central

Pilot guided auger drilling Railway Arnhem Central

Last week, during daytime services at Railway Arnhem Central, we installed realized two 42-metre railwaytrack crossings (EGP tube ø100), crossing seven tracks with each drilling. The advantage of drilling with EGP tube is that the drilling can be made during daytime shifts and that the guidable drill head can be excavated and the cables fed through at a later point in time, on a single occasion when the trains are not in service, the guidable drill head can be excavated and the cables fed through. This way the train traffic, and therefore thealso passengers, experience as little inconvenience as possible. And more safety is provided to the construction people.
 
Microtunneling and Pilot guided auger drillings Groningen

Microtunneling and Pilot guided auger drillings Groningen

This week we completed a Microtunneling which consists of 96-metre (GRP ø1099) at Groningen. In the reconstruction of the Julianaplein, the Moer sewer must be relocated. In this same project, we previously made a 48-metre Pilot guided auger drilling (steel ø711) at the Concourslaan-Laan 1940-1945 traffic junction. We made this drilling in order to move a pipeline, to make space for a new infrastructural construction.
 
Pilot guided auger drillings Ede

Pilot guided auger drillings Ede

Today we received the second Pilot guided auger drilling (both 60 metres, GRP Ø550) on our project in Ede, which concerns a railwaytrack crossing between Ede-Wageningen and Veenendaal De Klomp. In the future, the primary heat pipeline will provide households on the SOMA site with heat.
 
Pilot guided auger drilling Weesp

Pilot guided auger drilling Weesp

Last week, we created performed a 56-metre Pilot guided auger drilling (polymer concrete Ø400/Ø550) at the Railway station Weesp for the laying of dry risers. This includes dry riser inlet boxes for the fire brigade on both sides of the trainstation and fire hydrants on the platforms. In order to cause as little nuisance to train passengers as possible, we used limited space to create a safe workingplace, we also installed the sheet piling pressure screen ourselves.
 
OFT drilling north-east Groningen

OFT drilling north-east Groningen

At the moment we are working on a series of OFT drillings to construct the jacket pipes for the transport of industrial water and drinking water in order to bolster the water supply in the northeast of Groningen. By using more surface water as a source of industrial water, the drinking water sources will be preserved for drinking water in the future. The supply of the pipes (Ø914 and Ø1020 steel) is done in-house, which further guarantees the planning of this project.
 
GFT drilling Krimpen aan den IJssel

GFT drilling Krimpen aan den IJssel

This uncommon GFT drilling of 27 meters (Ø559 steel) through the IJsseldijk in Krimpen aan den IJssel is ready! Since there was little space for our drilling equipment, a solution had to be found. This solution was realised by placing the steering unit, recycling unit and containers on a pontoon. After the final sheet pile construction was installed from the water, a temporary construction pit was placed around it. Subsequently, the construction pit was excavated with the aid of a crane ship and our drilling equipment was brought in and set up. For this project, the choice was made to carry out the work from the water as much as possible, in order to keep any nuisance to a minimum.
 
OFT drilling Gulpen

OFT drilling Gulpen

At the beginning of March, work started on the restoration of the Oude Geulmeander between the cores of Gulpen and Wittem, at the foot of the Gulperberg. Kouwenberg Infra has, as part of this, by means of an OFT drilling with a length of 33 meters (concrete Ø1000), constructed a culvert under the N278. As a result, the Oude Geulmeander will be reconnected to the water system of the Geul and the project will also optimise the water storage in the Geul valley upstream  of Valkenburg on the Geul.
 
GFT drilling Copenhagen

GFT drilling Copenhagen

This morning in Copenhagen we received another drilling, this was the 3rd drilling from the same well with a length of 67 meters (GRP Ø1099).  
 
OFT drilling Eemnes

OFT drilling Eemnes

 Safe living behind dikes is not self-evident; water management remains of great importance today.